שר החוץ האיראני: "התקיפה בפקיסטן כוונה לבסיסי מוסד"

שלמה ריזל No Comments on שר החוץ האיראני: "התקיפה בפקיסטן כוונה לבסיסי מוסד"

עיתונאי ומגיש רשת CNN פריד זקריה ראיין אתמול את שר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבדולאהיאן ושוחח עמו על המלחמה בחזיתות השונות בישראל והתקיפות השונות שאיראן ביצעה השבוע נגד עיראק, סוריה ופקיסטן. בדבריו טען כי "אם רצח העם בעזה ייפסק, זה יוביל לסופם של משברים ופיגועים אחרים באזור"

צילום: CNN
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, אומר כי אם יגיע קץ לסכסוך בעזה, ייפסקו גם התקפות אחרות באזור. בשיחה עם פריד זקריה, מגיש ברשת CNN על הבמה בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, שר החוץ מסביר, "אם רצח העם בעזה ייפסק, אז זה יוביל לסופם של משברים והתקפות אחרות באזור".

על התקיפה האיראנית בצפון עיראק השבוע: תקיפות טילים היו תגובה "נגד גורמים וסוכנים של המוסד של המשטר הישראלי".

אמיר-עבדולהיאן הוסיף כי ביטחון ימי ובטיחות ספינות בים האדום, במפרץ עומאן ובמפרץ הפרסי חשובים ליצואנית הנפט איראן, וטען גם כי לאיראן יש מידע לפיו התימנים והסעודים מתקרבים ל"הסכם שלום מהותי אמיתי".

על הסלמה במתיחות במזרח התיכון: "אם רצח העם בעזה ייפסק, זה יוביל לסופם של משברים ופיגועים אחרים באזור".

לדבריו: "לישראל בעזה אין הישג מלבד הרג נשים וילדים. אבל ישראל הוציאה את המלחמה מעזה והתנקשה באחד ממנהיגי חמאס לא בעזה אלא בביירות. אז, זה יצר מצב חדש. אבל בהחלט אם מלחמת רצח העם של המשטר הישראלי תיפסק, אז זה יכול להוביל לעצירת משברים והתקפות אחרות באזורים אחרים של האזור נגד ישראל".

על התקיפה האיראנית על אדמת פקיסטן השבוע: "כיוונו רק טרוריסטים איראנים על אדמת פקיסטן. דיברתי עם עמיתי, שר החוץ הנכבד של פקיסטן, הבטחתי לו שאנחנו מכבדים את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של פקיסטן. אבל אנחנו לא מאפשרים לפגוע בביטחון הלאומי שלנו לשחק איתם ואין לנו הסתייגות בכל הנוגע לאינטרסים הלאומיים שלנו".

עוד אמר כי איראן נהנית מ"יחסים טובים מאוד" הן עם עיראק והן עם פקיסטן.

"דיברנו והסכמנו כבר כמה פעמים על ההכרח להילחם בטרור", אמר, והוסיף כי הפעולה שנקטה על ידי איראן "כוונה לישראל שנותרה אויב משותף לשנינו", וכי המדינה תגיב לכל תקיפה – "בנמרצות".



0 תגובות